Вісім методів виявлення справжнього пробігу вживаного автомобіля: корисні поради для покупців.


Пробіг є ключовим показником для оцінки стану вживаного автомобіля, що робить його важливим фактором при покупці. Не дивно, що покупці прагнуть знайти авто з якомога меншим пробігом, а продавці, у свою чергу, намагаються представити свій автомобіль з оптимальними показниками на одометрі. Однак експерти в автогалузі поділилися порадами, як перевірити реальний пробіг, коли довіряти одометру не варто, повідомляє РБК - Україна.

По-перше, ми закликаємо покупців вживаних автомобілів бути обережними і не піддаватися на обман сумнівних перекупників. Важливо дивитися на автомобільний ринок з ясним розумом та реалістичним підходом. Пам'ятайте, що пробіг автомобіля завжди корелює з його віком. Для України середній показник становить близько 15 тисяч кілометрів на рік. Якщо розглядати великі міста, то цей показник може досягати 25 тисяч кілометрів, тоді як в сільських районах, де люди менше їздять, середній пробіг коливається в межах 10-12 тисяч кілометрів на рік. Просто помножте ці цифри на вік автомобіля, і ви зможете приблизно визначити його загальний пробіг.

Для більш точного визначення пробігу існує декілька додаткових порад.

Є кілька надійних ознак, які можуть свідчити про реальний пробіг автомобіля. Хоча ці ознаки та показники можуть не бути універсальними для всіх марок і моделей, вони, проте, характерні для більшості автомобілів, що зустрічаються в Україні. Найкраще покладатися не на один окремий маркер, а розглядати кілька виявлених ознак в сукупності.

* Робоче місце водія. Гумові покриття на педалях, чохол для важеля МКП, кермо та "популярні" кнопки на панелі можуть демонструвати ознаки зношення вже після 80-100 тисяч км пробігу. Важливо зазначити, що нові накладки на педалі чи чохол важеля МКП можуть свідчити про проблеми: їх замінили нещодавно, що може бути спробою приховати від потенційного покупця істотну інформацію.

* Шини. Цей метод корисний для автомобілів, які не так давно зійшли з конвеєра, однак... На кожній шині є закодований рік виготовлення, який можна порівняти з роком випуску самого автомобіля. Зазвичай, оригінальний комплект шин у звичайного водія служить близько 50-70 тисяч кілометрів. Тому, якщо на автомобілі з меншим пробігом встановлені інші літні колеса, це має викликати певні підозри.

* Гальмівні диски. Відповідно до загальновідомої статистики, оригінальні передні гальмівні диски здатні витримати не більше трьох замін гальмівних колодок, що приблизно відповідає 80-100 тисячам кілометрів пробігу. Зазвичай вже на 70-80 тисячах кілометрів на краю диска можна помітити невеликий виступ висотою 2,5-3,0 мм. Порівнюючи ці дані з показниками на одометрі, можна зробити висновок про реальний пробіг автомобіля. Проте важливо пам’ятати, що знос дисків безпосередньо залежить від манери водіння, і тому цей показник не слід розглядати як єдиний критерій для оцінки стану машини.

* Двигун. Автомобіль з пробігом до 100 тисяч км вважається відносно новим навіть у Європі, тому на його двигуні та прилеглих частинах кузова не повинно бути темних відкладень бруду та сажі. Якщо ви помітили ознаки нещодавнього миття двигуна, це може викликати підозри — можливо, агрегат був досить брудним, і причина цього полягає у великому пробігу? Двигун з пробігом до 80 тисяч км на холостому ходу та під час прогазовок не повинен видавати звуків, характерних для зношених елементів (підшипників, муфт, ланцюга ГРМ). Для більш точної діагностики порівняйте його роботу з двигуном аналогічної моделі, який дійсно має невеликий пробіг.

* Інтер'єр. Тут можна помітити декілька характерних ознак, що свідчать про значний пробіг. Перш за все, звертає на себе увагу зношення на краях сидіння водія: тканинна оббивка стає "лісою" і починає блищати вже після 100 тисяч кілометрів, тоді як шкіряна оббивка втрачає свій вигляд ближче до 150 тисяч кілометрів. На незахищених ділянках штатного килима перші сліди зносу з'являються вже після 50-70 тисяч кілометрів. Загальна зношеність тканинної оббивки, а також втрата свіжості та каламутність пластику у якісних автомобілях стають помітними після 100-120 тисяч кілометрів.

* Електронна пам'ять. Сьогодні маніпуляції з електронним одометром обходяться недорого, проте електронні системи багатьох автомобілів фіксують дані про пробіг не лише в одометрі, але й у глибині своїх внутрішніх модулів. Досвідчені фахівці можуть виявити справжні показники пробігу, звернувшись до пам'яті автомобіля, лічильника мотогодин двигуна та інших компонентів електроніки. Для підтвердження втручання або його відсутності у показаннях одометра можливо провести детальну діагностику обраного автомобіля на сервісній станції.

* Дилерська СТО. Не дуже стару за віком машину можуть пам'ятати в офіційному дилерському центрі, де вона обслуговувалась, перебуваючи в руках першого власника. Інформація про пробіг часто зберігається в базі СТО, і навіть якщо це будуть дані трирічної давності, вони теж можуть допомогти.

* Спеціальні сайти. У Європі та Америці існує кілька порталів (AutoCheck, CarFax та інші), де можна перевірити дані конкретного автомобіля. Одне зауваження: насамперед це стосується машин, які нещодавно ввезені в Україну, плюс може знадобитися колишній реєстраційний номер машини, її VIN-код, дані попереднього власника та дата першої реєстрації. А іноді допомагає простий спосіб: просто загуглити VIN-код автомобіля. Адже деякі закордонні сайти вимагають вказувати його під час розміщення оголошення про продаж разом із пробігом. Таким чином, можна знайти дані про пробіг цього екземпляра при його попередньому перепродажі.

Related posts