У Миколаєві відкрили перший тролейбусний маршрут з автономним ходом, що курсує до колишнього міста-супутника – Delo.ua.
З 4 жовтня в Миколаєві запустили перший тролейбусний маршрут, який використовує машини на автономному ході. Як повідомляють у мерії, новий маршрут працюватиме під №10 і сполучатиме залізничний вокзал Миколаїв-Пасажирський із Корабельним районом.
Він проходитиме через проспект Миру, вулицю Космонавтів, проспект Богоявленський, проспект Корабелів до кінцевої зупинки по вулиці Айвазовського та у зворотному напрямку.
Таким чином, маршрут майже повністю, окрім однієї зупинки, пролягатиме вулицями без контактної мережі. Його довжина складатиме 13 кілометрів в одному напрямку. Заряджатися тролейбуси зможуть, зокрема, на південній кінцевій, де встановлено зарядну станцію.
При цьому біля вокзалу тролейбуси не простоюватимуть, а, як пояснив "Суспільне Миколаїв" один з водіїв, після рейсу до Корабельного району переходитимуть на маршрут №2, аби заряджатися в русі.
Ціна проїзду на новому маршруті, як і в інших видах електротранспорту міста, становить 8 гривень при купівлі квитка у водія чи в спеціалізованих кіосках, а при оплаті онлайн через QR-код — лише 7 гривень.
Квиток діє одну годину, тобто протягом цього часу можна пересісти на інший тролейбус чи трамвай та продовжити рух. Для пенсіонерів, школярів та інших пільгових категорій проїзд безкоштовний за наявності відповідного документа.
Варто зазначити, що у квітні цього року Миколаїв розпочав отримання перших тролейбусів, які мають розширений автономний пробіг до 20 км. Це стало можливим завдяки угоді з Європейським банком реконструкції та розвитку, а також завдяки співфінансуванню з боку уряду Данії, який надав грант у розмірі 5 мільйонів євро.
Тролейбуси виготовлені українською компанією ПТС, яка зобов'язалася протягом 13 місяців постачити місту 31 одиницю. Як зазначив мер Олександр Сєнкевич, наразі тривають переговори щодо можливого постачання ще дев'яти тролейбусів.
Місто планувало переважно направити тролейбуси в Корабельний район, але перед цим водії комунального підприємства "Миколаївелектротранс" повинні були пройти спеціальне навчання, яке організував виробник.
У липні, в умовах масових відключень електроенергії, Миколаїв не зміг одночасно забезпечити функціонування всіх підстанцій. Проте шість нових тролейбусів вже активно курсували на маршруті №2, що з'єднує Вокзал Миколаїв-Пасажирський з районом Намив.
Міські урядовці мали намір розпочати рух до Корабельного району після отримання перших десяти тролейбусів з автономним ходом, але вирішили реалізувати цей план раніше. Наразі на маршруті працює всього шість одиниць транспорту.
З ростом числа тролейбусів з автономним ходом, після завершення їх тестування на маршрутах з контактною мережею, планується їх впровадження на маршрут №10. У зв'язку з цим, інтервали між їх рухом будуть скорочені.
Зазначимо, що до цього електротранспорт був тільки в інших трьох адміністративних районах Миколаєва. Свого часу планувалося збудувати й повноцінну тролейбусну лінію у віддалений Корабельний район, однак наразі місто обмежилося описаним вище рішенням.
Сам район, історично відомий як село Богоявленськ, з 1938 року називався Жовтневе, зокрема з 1944 року був районним центром, а з 1961 року мав статус міста. Об'єднали його з Миколаєвом у 1973 році, однак забудова району досі фізично відокремлена від забудови основної частини облцентру.
Більш того, аж до адмінреформи 2020 року в Миколаєві зберігалася унікальна для України ситуація, коли Корабельний район міста продовжував бути адмінцентром Жовтневого (з 2016 року - Вітовського) району області, натомість існував і Миколаївський район області, органи влади якого знаходилися в основній частині міста.