Мовні норми та охорона здоров’я: в Україні виявлено порушення в рекламних матеріалах.
В Україні основними видами правопорушень, що стосуються розміщення рекламних носіїв, є порушення мовного законодавства та правила щодо медичної реклами.
Цю інформацію озвучив Андрій Крейтор, який обіймає посаду заступника голови Держпродспоживслужби.
Держпродспоживслужба України оголосила результати моніторингу рекламної діяльності за перші дев'ять місяців 2024 року. Протягом цього часу експерти проаналізували більше 15,2 тисячі рекламних носіїв і виявили ряд порушень, що вказують на потребу в подальшому зміцненні контролю за рекламним ринком. Найбільше випадків порушень було зафіксовано в Харківській області та столиці країни, місті Києві, -- зазначив Крейтор.
Основні індикатори спостереження:
Найпоширеніші порушення:
Використання недержавної мови.
Зареєстровано 469 інцидентів, пов'язаних із рекламою, що порушує мовні норми, зокрема із вживанням мови країни-агресора. Загальна сума накладених штрафів за ці правопорушення досягла 1,1 млн грн. Найбільша кількість порушень була зафіксована в Харківській, Запорізькій, Дніпропетровській, Одеській та Херсонській областях.
Пропаганда медичних продуктів та послуг.
Знайдено 213 випадків неналежної реклами ліків, а також методів їх профілактики і терапії.
Найчастіше зустрічаються такі порушення: відсутність інформаційних попереджень про небезпеку самолікування та використання в рекламі осіб, які представляються лікарями без відповідної кваліфікації. За ці випадки було накладено штрафи на загальну суму 582,3 тисячі гривень.
Крім того, за звітний період Держпродспоживслужба отримала та обробила 466 запитів від громадян і державних установ. Рекламодавці сплатили штрафи на загальну суму 2,9 мільйона гривень.
"Сучасний інформаційний простір переповнений рекламою, яка має значний вплив на вибір споживачів. Проте не вся реклама є чесною та прозорою. Деякі рекламодавці нехтують вимогами законодавства, створюючи недобросовісний контент. Держпродспоживслужба закликає всіх учасників ринку відповідально ставитися до створення рекламного контенту. Дотримання законодавства не лише дозволяє уникнути штрафних санкцій, а й сприяє підвищенню довіри споживачів до брендів", -- сказав заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Нагадуємо, що парламент України ухвалив в остаточному варіанті урядовий законопроєкт, який звільняє Державну службу з питань праці від виконання функцій, що не відповідають її основним завданням.
Зокрема, нагляд за виконанням законів у сфері реклами, що стосується контенту оголошень про вакансії, буде передано до сфери відповідальності Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.