Аварія F-16 виявила проблеми, з якими стикається Україна — BI


В Україні було знищено F-16 під час оборони від масштабної атаки з боку Росії.

Смерть пілота винищувача F-16 підкреслює, наскільки ризикованими можуть бути навіть операції з низьким рівнем загрози в Україні.

Про це пише Business Insider.

Публікація підкреслює, що одним із суттєвих аспектів, пов'язаних із постачанням винищувачів Україні, стало питання про те, яким чином Київ планує використовувати обмежену кількість бойових літаків, отриманих від НАТО.

Коли винищувачі прибули в Україну, перші фото F-16 та їхніх ракетних установок показали, що вони використовуватимуться у боях "повітря-повітря", а не для наступальних місій, де вони будуть більш вразливими.

На минулому тижні українські винищувачі F-16 виконували бойові завдання, протистоячи потужному російському наступу. На жаль, один із літаків зазнав аварії, і пілот загинув. Ця трагедія ілюструє, що навіть операції, які сприймалися як відносно безпечні, можуть виявитись дуже ризикованими.

"Політ на винищувачах -- це небезпечна гонитва у будь-якій ситуації", -- сказав Вінсент Айелло, колишній військово-морський авіатор США, який, окрім F/A-18, також керував F-16 під час своєї військової кар'єри.

Майк Торреалдей, відставний полковник Військово-повітряних сил США, що мав досвід участі у бойових місіях на Близькому Сході на літаках F-16, зазначив, що протиповітряна оборона є "надзвичайно тонким мистецтвом".

Спроба знищити наближаючі ракети та безпілотники вимагає від пілотів не лише точності стрільби по загрозах, але й уважного маневрування літаком. Вони повинні уникати зон, де можуть піддатися дружньому вогню. Додатково, ризик просторової дезорієнтації зростає в рази, якщо ці дії виконуються в темряві, що робить ситуацію ще більш ризикованою.

"Там всюди щось літає. Потрапити не в те місце в невідповідний момент може виявитися надзвичайно небезпечним для життя," - зазначив Торреалдей.

Протиповітряна оборона може виявитися більш ефективною в плані безпеки, ніж підтримка наземних військ, знищення систем ППО противника або бомбардування добре укріплених позицій, проте "зовсім не варто вважати це легкою прогулянкою", підкреслив він.

Окрім викликів, пов'язаних зі складними умовами експлуатації, українські пілоти стикаються з ще однією проблемою — F-16 є абсолютно новою для них машиною. Незважаючи на тривалу підготовку, цей літак залишається незнайомим, адже він суттєво відрізняється від радянських винищувачів, на яких пілоти раніше мали досвід.

"На мою думку, ситуація залишатиметься вкрай хаотичною, особливо з огляду на те, що у вас новий літак, який лише перший тиждень залучений до цього конфлікту," - зазначив Айелло, підкресливши, що управління винищувачами завжди пов'язане з певними ризиками.

Україна не отримала F-16: що відомо?

Нагадуємо, що 29 серпня стало відомо про втрату винищувача F-16 Повітряними силами Збройних сил України. Літак зазнав аварії 26 серпня під час відбиття масштабної комбінованої атаки з боку Росії. У цій трагедії загинув пілот Олексій Месь, який мав позивний "Мунфіш".

Читайте також:

Related posts