Уряд ухвалив оновлений список товарів, повернення яких покупцями до продавців не допускається.


Кабінет Міністрів ухвалив новий список товарів, які не можуть бути обміняні або повернені.

Уряд прийняв відповідне рішення під час засідання, що відбулося в п’ятницю, 1 листопада, реалізуючи положення нового закону "Про захист прав споживачів", ухваленого минулого року. Про це повідомив Тарас Мельничук, представник уряду у Верховній Раді, у своєму Telegram.

За рішенням уряду, до Переліку включено, зокрема, харчові продукти, лікарські засоби, засоби особистої гігієни, косметичну продукцію та мийні засоби без захисної упаковки, яка перешкоджає вільному доступу до таких товарів, товари, нарізані або розкроєні під розмір, визначений споживачем.

Одночасно уряд визнала недійсною постанову N172 від 19 березня 1994 року "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", що раніше визначала список цих товарів.

У травні 2023 року було прийнято новий закон "Про захист прав споживачів", який став заміною для старого законодавства, що функціонувало з 1991 року.

Було сподівано, що ухвалення цього законодавства відкриє нові можливості для:

* імплементувати у вітчизняне законодавче поле директиви та регламенти ЄС у сфері захисту споживачів;

* поширити дію закону на сферу харчової продукції в частині економічних прав споживача (у разі порушення умов договору купівлі-продажу (доставки) харчової продукції в інтернет-магазинах, при позначенні ціни продажу харчової продукції);

* окреслити права і зобов'язання покупців у сфері електронної комерції;

* спланувати створення єдиного державного веб-порталу для користувачів у галузі електронної торгівлі;

забезпечити можливість подання підприємствами документів, які підтверджують гарантійні зобов'язання, в електронному форматі;

Необхідно скласти список інформації про товари та підприємства, яку вони зобов'язані надавати під час проведення електронних торгів, а також визначити відповідальність за ненадання такої інформації. Окрім цього, слід окреслити відповідальність підприємств, які надають послуги електронних торгових платформ (маркетплейсів) для розміщення товарів, що продаються іншими підприємствами.

Related posts